Penggunaan Model Pembelajaran STAD dalam (Student Team Achievement Division) Pembelajaran Online Akuntansi (Studi Kasus Mahasiswa Akuntansi)
Abstract
The learning system that occurs at this time is considered very concerning, where learning is carried out remotely through electronic media. So that many educators have to rack their brains to keep providing the best education for their students. One of them is the use of the STAD (Student Team Achievement Division) method in accounting learning. This study aims to determine the perceptions of students in the use of the STAD learning model used when learning online accounting. This research is a qualitative research with a phenomenological approach, where the data collection technique is done by using interview techniques. The informants in this study were accounting students at a university in the city of Malang. And the results obtained that many students think that the use of the STAD learning model is suitable for online accounting learning. However, the use of this method is not fully effective if it is used in online learning as well because there are several factors that influence it.
Full Text:
PDFReferences
Aunurrahman. 2010. Belajar dan Pembelajaran. Bandung: Alfabeta. Achru, A. (2019). Perkembangan Minat Belajar Dalam Pembelajaran. Jurnal Idaarah, 3(2), 205-215.
Huda, Miftahul. (2015). Cooperative Learning. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Isjoni. 2010. CooperativeLearning Efektivitas Pembelajaran Kelompok. Bandung: Alfabeta. Jeranah, J., Nur, S., & Nurmiati, N. (2015). Faktor-faktor yang mempengaruhi kesulitan dan minat belajar mahasiswa jurusan pendidikan biologi universitas sulawesi barat. SAINTIFIK, 1(2), 87-94.
Nashar (2014), Peranan Motivasi dan Kemampua awal dalam Kegiatan Pembelajaran, Jakarta: Delia Press.
Oemar Hamalik. (2011).Proses Belajar Mengajar,Jakarta: Bumi Aksara Pratiwi, I., & Widayati, A. (2012). Pembelajaran Akuntansi Melalui Reciprocal Teaching Model Untuk Meningkatkan Penguasaan Konsep dan Kemandirian Belajar dalam Materi
Mengelola Administrasi Surat Berharga Jangka Pendek Siswa Kelas X Akuntansi 1 SMK Negeri 7 Yogyakarta Tahun Pelajaran 2011/2. Jurnal Pendidikan Akuntansi Indonesia, 10(2).
Purwanto, Ngalim (2014), Psikologi Pendidikan, Cet. II; Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Santrock, John W. (2012), Live Span Developmen, Alih Bahasa: Achmad Chusairi, Perkembangan Masa Hidup, Edisi Kelima, Jilid 1-2, Jakarta: Penerbit Erlangga.
Sumanto (2014), Psikologi Umum, Cet. 1; Jakarta: PT. Buku Seru.
Usman, Moh. Uzer dan Lilis Setiawati (2012), Upaya Optimalisasi Kegiatan Belajar Mengajar, Bandung: PT. Remaja Rosda Karya. Wahyuli, E.B. 2011. Penerapan Model Pembelajaran Kooperatid Tipe Student Teams – Achievement Divisions (STAD) untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep Matematika pada Materi Persamaan dan Pertidaksamaan Kuadrat pada Peserta Didik Kelas X Teknik Komputer Jaringan (TKJ) Skripsi. UNY: Pendidikan Matematika. Nurfajri, E., & Rochmawati, R. (2021). Pengaruh Kecerdasan Emosional dan Kecerdasan Logis Matematis terhadap Tingkat Pemahaman Akuntansi Mahasiswa dengan Minat Belajar sebagai Variabel Intervening. EDUKATIF: JURNAL ILMU PENDIDIKAN, 3(4), 1621-1630. Nada, D. Q. (2021). FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI MINAT MAHASISWA UNTUK BERINVESTASI DI PASAR MODAL
Refbacks
- There are currently no refbacks.