RENDAHNYA MINAT GURU PJOK DALAM MENGIKUTI PERKEMBANGAN TEKNOLOGI DI ERA PANDEMI COVID-19

Fajar Raya Ferdinal Kusuma Bakti

Abstract


The purpose of this study is to discuss what factors make teachers less interested in following technological developments. The method used is the Literature Review method to obtain a theoretical basis that can support the problem being researched. The discussion conveyed about the roles that can improve teacher performance in technology such as: 1) The role of the government/ education office, 2) The role of schools, 3) the role of teachers, 4) the role of professional organizations, 5) the role of the community. It can be demanded that in achieving professional teachers, there must be other roles that help in creating the desired education, and teachers must be more motivated in learning technology, and teachers must master technology more than their students.

Full Text:

PDF

References


arta, K. S. (2019). Pelatihan Penulisan Artikel Untuk Publikasi Di Jurnal Ilmiah Untuk Meningkatkan Profesionalisme Bagi Guru-Guru Di Kecamatan Kubutambahan Kabupaten Buleleng. Acarya Pustaka, 5(2), 17.

Batubara, D. S. (2018). Kompetensi Teknologi Informasi Dan Komunikasi Guru Sd/Mi (Potret, Faktor-Faktor, Dan Upaya Meningkatkannya). Muallimuna: Jurnal Madrasah Ibtidaiyah, 3(1), 48–65.

Gita, N. (2007). Implementasi Pendekatan Konstektual Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Matematika Siswa Di Sekolah Dasar. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan Unidiksa, 1, 26–34.

Kebudayaan, K. P. D. (2012). Dokumen Kurikulum 2013. Jakarta: Kementerian Pendidikan Dan Kebudayaan.

Kurniawan, R. (2017). Peningkatan Profesionalisme Guru Pendidikan Jasmani Olahraga Dan Kesehatan Dalam Pekembangan Ilmu Pengetahuan Dan Teknologi. 1(1), 298–307.

Leitner, P., Khalil, M., & Ebner, M. (2017). Learning Analytics In Higher Education—A Literature Review. Dalam Learning Analytics: Fundaments, Applications, And Trends (Hlm. 1–23). Springer.

Pianda, D. (2018). Kinerja Guru: Kompetensi Guru, Motivasi Kerja Dan Kepemimpinan Kepala Sekolah. Cv Jejak (Jejak Publisher).

Purnama, S. Y. (2020). Pengetahuan Guru Pjok Tentang Media Pembelajaran Berbasis Information And Communication Of Technology (Ict) Di Sma Negeri. Universitas Negeri Yogyakarta.

Rahayu, E. T. (2013). Strategi Pembelajaran Pendidikan Jasmani. Alfabeta.

Rivalina, R. (2015). Kompetensi Teknologi Informasi Dan Komunikasi Guru Dalam peningkatan kualitas pembelajaran. Jurnal Teknodik, 165–176.

Roqib, M., & Nurfuadi, N. (2020). Kepribadian Guru. CV. Cinta Buku.

Uno, H. B., & Ma’ruf, A. R. K. (2016). Pengembangan media pembelajaran IPS berbasis website untuk siswa kelas VII Madrasah Tsanawiyah Negeri. JTP-Jurnal Teknologi Pendidikan, 18(3), 169–185.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.